مقالات

قهرمانان دنیای ما

قهرمانان دنیای ما

قهرمانان

قهرمان ها همیشه کسانی نیستند که با دزدها و هیولاها می جنگند؛ قهرمان هرکسی است که تلاش می کند با ترس ها و محدودیت هایش مقابله کند و از آنها سربلند عبور کند.

 افرادی هستند که صرفاً سرنوشت خود را می پذیرند و بهانه مناسبی برای  قبول سرنوشت  و اینکه دست و پای آنها بسته است پیدا می کنند. اما ، نوع دیگری از افراد هم وجود دارند: چهره های الهام بخش! رهبران ، مبتکران و آفرینندگان بسیار موفق. قهرمانانی که آنچه دیگران آنرا محدودیت می دانند را به قدرت خود تبدیل می کنند، از آن برای تغییر جهان استفاده می کنند، شادی را به زندگی دیگران می آورند و  الهام بخش میلیون ها انسان می شوند.

کودکی را در نظر بگیرید که صداها، بوها، رنگها، حرکت اجسام و لمس ها  آزارش می دهند اما شجاعانه تلاش می کند با آنها کنار بیاید و وارد دنیای آدمهایی که دوستش دارند شود؛ او یک قهرمان واقعی است. خواهر و برادر و هر انسانی که تفاوت های او را را می بیند و باز هم دوستش دارد و برای لبخند او می جنگند، او هم یک قهرمان واقعی دنیای ماست.

قهرمان های عزیز، صمیمانه دوستتان داریم. هیچ چیز مانع موفقیت نیست. ما افرادی را به شما  معرفی می کنیم که با پذیرش شرایطشان بر محدودیت ها پیروز شدند.

آماده الهام گرفتن هستید؟!

تمپل گراندین

مری تمپل گراندین (متولد 29 آگوست 1947) نویسنده و سخنران برجسته، دانشمندی در زمینه دامپزشکی است که یک سوم از کل تجهیزات دامداری های را در ایالات متحده طراحی کرده است. تمپل گراندین اوتیستیک است. او دنیا را به طریق غیر قابل درک برای دیگران تجربه می کند. او یکی از اولین افرادی است که طیف اوتیسم را به تصویر می کشد و بینش های خود را از تجربه شخصی اوتیسم با دیگران به اشتراک می گذارد.

دکتر گراندین تا سن سه سالگی صحبت نکرد. او شانس شروع گفتار درمانی زودهنگام را در سنین پایین داشت. والدین او، توصیه های پزشک را برای قرار دادن وی در یک آسایشگاه رد کردند. در پنج سالگی توانست به یک مهد کودک عادی وارد شود.

گراندین خود را خوشبخت می داند که از مدرسه ابتدایی به بعد دارای مربیان پشتیبان و حامی بوده است. با این وجود وی اظهار داشته که دبیرستان ناخوشایندترین دوران زندگی وی بوده است. در زمان جوانی، او در دبیرستان عجیب و غریب به نظر می رسید.در این میان، معلم علوم او علاقه مندی تمپل به علم را تشویق می کرد و نقش مهمی در موفقیتش داشت.

تمپل گراندین ده ها مقاله و کتاب نوشته است و تجربیات خود را در زمینه زندگی با اتیسم و نحوه عملکرد ذهنش را با دنیا به اشتراک گذاشته است. در سال 2010، نام گراندین در لیست صد نفر بانفوذ جهان قرار گرفت. تاکنون یک فیلم از زندگی تمپل ساخته شده است و چندین کتاب در موردش نوشته شده است.

 تمپل نشان داد که یک فرد اتیستیک، در صورت دریافت حمایت و آموزش مناسب می تواند درس بخواند، توانایی ابراز احساسش را کسب کند، به شغل مورد علاقه اش دست یابد و به طور خلاصه توانمند و مفید باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *