مقالات

آموزش زبان و درمان شناختی

آموزش زبان و درمان شناختی

آموزش زبان و درمان شناختی برای کودکان (MITA)

MITA میتا (درمان تصویری فکری برای اوتیسم) یک برنامه مداخله ای منحصر به فرد برای کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم (ASD) است. این برنامه شامل پازل های تعاملی زیباست که طراحی شده اند تا به کودکان یاد دهد چگونه از نظر ذهنی چندین ویژگی یک جسم را درک کنند، توانایی ای که ثابت شده است که منجر به پیشرفت گسترده در یادگیری عمومی می شود. موفقیت در انجام پازل های MITA می تواند در دراز مدت منجر به بهبود قابل توجهی در پیشرفت کودک، به ویژه در زمینه زبان، توجه و مهارت های بصری شود.

MITA توسط دکتر A. Vyshedskiy ، متخصص علوم اعصاب از دانشگاه بوستون ساخته شده است. " میتا درمانی " MITA شامل هزاران فعالیت آموزشی است که در در غالب 27 بازی ، برای مدت 10 سال طراحی شده اند! وتمامی فعالیت های کودک و نحوه عملکرد او در غالب نمودار و جدول ذخیره میشود.

شرکت داده نگار داتیس پارس طی نامه نگاری ها و مکالمات مستمر در امر ترجمه و ضبط و  ارایه نسخه  فارسی این برنامه علمی و کاربردی و جذاب، با دست اندرکاران آن همکاری کرد و نسخه فارسی آن جهت کمک به کودکان خاص در GOOGLE PLAY  و در نسخه 6.0.2 این بازی ارایه شد.

MITA برای دوران کودکی و برای استفاده درازمدت و روزانه طراحی شده است.
این برنامه طوری طراحی شده است که جذاب و آموزشی، و همچنین سازگار و پاسخگو به توانایی های فردی هر کودک است . تمرینات زبانی و شناختی در MITA می تواند توسط کودکان دارای تاخیر کلامی، ، اتیسم ASD، PDD، معلولیت های فکری و رشدی (IDD)، سندرم داون و سایر اختلالات عصبی به عنوان ابزار کمک آموزشی در گفتار درمانی مرسوم استفاده شود. لازم به ذکر است این برنامه صرفا یک ابزار کمکی در زمینه شناخت و کلام می باشد و جایگزین امور کاردرمانی و گفتار درمانی نمی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *