اخبار و رویداد ها

قهرمان کوچولو کلمات جادویی در بازیاتو

آموزش درست و برنامه‌ریزی شده به فرزندان می‌تواند کمک شایانی به رشد کودک در بازه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت کند؛ از طرفی بازدهی فوق العاده آموزش به همراه بازی در تمامی سنین، یک عمر اثبات شده است که باعث می‌شود روزانه و با افزایش دسترسی به تکنولوژی در بین افراد، شاهد انتشار بازی‌هایی برای کودکان باشیم که متمرکز بر آموزش و نه تنها سرگرمی قصد دارند تا بهره‌وری فرایند یادگیری را در بین کودکان افزایش دهند.

قهرمان کوچولو نام بازی‌ای است که نخستین اپیزود آن با نام کلمات جادویی توسط استودیوی جوان و خلاق داتیس پارس طراحی شده و در ادامه قصد داریم به بررسی بخش‌های مختلف آن بپردازیم.

قبل از این که بخواهیم کامل بازی را شرح دهیم باید گفت که بازی بیشتر برای کودکانی مناسب است که هنوز به ابتدایی نرفته اند و اگر بچه 9 یا 10 ساله دارید ممکن است این بازی نتواند آنگونه که باید او را جذب کند. البته طراحی شاد و جذاب بازی، صداگذاری و موسیقی خوب باعث شده که هر کودکی هر چند کوتاه ولی غرق در بازی شود.

کودک قهرمان من

بازی قهرمان کوچولو با دو شخصیت دنا (دختر) و البرز (پسر) قابل تجربه کردن است که هر یک می‌توانند در نسخه کامل بازی 3 مدال‌ موفقیت خاصی را به دست بیاورند که می‌تواند در طول بازی به کودکان حس خاص و شیرینی را منتقل کند؛ برای کسب هر یک از این مدال‌ها باید در خانه، مهدکودک و پارک، با پشت سر گذاشتن مراحل مختلف 3 مدال به دست بیاورید تا در نهایت مدال اصلی برای شما آزاد شود.

نکته: برای تجربه کامل بازی باید نسخه کامل آن را فعال کنید که هزینه آن در مقایسه با سایر بازی‌ها مناسب و قابل قبول است.

در محیط‌های مختلف بازی می‌توانید در فضاهای متعدد حضور داشته باشید، با افراد مختلف در ارتباط باشید و سرگرم شوید.

یادگیری آداب معاشرت از جمله قواعد سلام، درخواست، عذرخواهی و تشکر کردن باعث می‌شود که کودک در حین بازی متوجه موارد مهم و آموزنده‌ای شود که در طول زندگی واقعی کمک به سزایی به او خواهد کرد.

در این بازی علاوه بر حالت تعاملی صحبت کردن، کودکان با جا به جا کردن و قراردادن درست اشکال در جای خود تعامل خود را با بازی حفظ می‌کنند و از ساختن و موفقیت، لذت می‌برند.

وجود این مینی گیم‌ها در بازی باعث شده زمان‌هایی که نیاز به یادگیری تعاملی نیست و هدف بیشتر سرگرمی است کودکان بتوانند بدون ورود به مراحل اصلی از حل جورچین و حدس تصویر (match 2) و شنیدن داستان کودکان مختلف، لذت ببرند و در کنار آن به صورت غیر مستقیم فرایند یادگیری را طی کنند.

قهرمان کوچولو ساخته بی نقصی نیست و در برخی از مراحل ممکن است باگ‌های مختلفی کمی همراه شما باشد ولی با بروزرسانی‌های مختلف بازی امیدواریم که هر چه سریع‌تر مشکلات موجود رفع شود.

یکی از نکات جالب موجود در بازی، بخش تنظیمات است که برای ورود به آن باید پاسخ یک عملیات ضرب را بدهید که باعث می‌شود کودکان نتوانند به آن دسترسی پیدا کنند.

هدف اصلی بازی قهرمان کوچولو کمک به افزایش درک و گفتار کودکان و همچنین کاهش اضطراب و روابط اجتماعی آن‌ها است که به گفته سازنده:

این مجموعه برای همه کودکان قابل استفاده است اما در طراحی آن به ویژگی‌های کودکان خاص (اتیسم، فلج مغزی، دیرآموز، سندروم داون و…) به ویژه کودکان طیف اتیسم، توجه شده تا بتواند به افزایش توجه دیداری، پردازش شنیداری و تعمیم‌دهی این افراد کمک کند.

اگر رشد و تعالی فرزندان برای شما اهمیت ویژه‌ای دارد، قطعا بازی‌های آموزشی اصولی می‌توانند یکی از مهم‌ترین انتخاب‌های شما به حساب بیایند و بازی قهرمان کوچولو: کلمات جادویی یکی از همین بازی‌ها است که تجربه آن خارج از لطف نیست.

7.9

تابه حال شده دغدغه آموزش حروف الفبا و اعداد رو برای فرزندتان داشته باشید؟ مجموعه بازی قهرمان کوچولو، با محیطی شاد و جذاب، آموزش های لازم برای توانمند سازی کودکان (به ویژه کودکان خاص) را ارائه می‌کند و می‌تواند یک انتخاب خوب برای کودکان باشند.

  • پشتوانه علمی و تحقیقاتی
  • گرافیک مناسب
  • صداگذاری لذت بخش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *